VI ÄR BÄST! (2014): Recenzija filma

Film "Vi är bäst!" je švedska drama o odrastanju tri devojčice '80 godina u Stokholmu. Opisan kao vrlo ljubak, pun empatije i dečijeg čistog duha, ovaj film je jedan od retkih koji odaje priznanje mladosti i njenim iskrenim predstavnicima.

Film "We are the Best!" (Najbolje smo!) na početku u centar pažnje stavlja dve trinaestogodišnje devojčice, Bobo i Klaru (prepoznaćete je po specifičnoj mohawk frizuri), koje su zbog svoje ljubavi prema pank muzici odbačene i postale pravi autsajderi u svojoj školi. One odlučuju da oforme bend, iako ne znaju da sviraju nijedan instrument, a u njega primaju još jednu stidljivu četrnaestogodišnju devojčicu po imenu Hedvig, takođe autsajderku, koja ih uči sviranju gitare i bubnjeva, jer se i sama bavi muzikom.

Ako ste upoznati sa pank scenom kasnih sedamdesetih i osamdesetih godina, znate da su je uglavnom činili muškarci, ređe žene. Ove devojčice zapravo predstavljaju sve ono što je drugačije od ostatka društva koje nam nameće različite stereotipe. Film nam prikazuje kako je to odrastati u duhu čistog buntovništva, nepriznavanja komercijalizma i jednostavno kako je to biti svoj, imati stav, mišljenje i ne plašiti se razmišljati drugačije od ostatka sveta. Takođe, nikada nećete biti prepušteni sami sebi, već će tu uvek biti neko ko deli Vaše mišljenje, zbog čega uvek treba da budete ono što jeste.

Film "Vi är bäst!" režirao je Lukas Mudison. Ovo je adaptacija grafičke novele "Never Goodnight", koju je napisala njegova žena Koko. Ukoliko Vam se svidi ovaj film obavezno morate da pogledate i njegovu dramu "Mamut" i po mom mišljenju jedan od najboljih filmova današnjice, "Ljilja 4-ever".

Preporučujem ovaj film svim ljubiteljima pank scene i onima koji žele da dokažu da pank nije mrtav, zatim svima koji se ne boje iskazati svoje mišljenje i koji imaju svoje ja i pre svega svim onim oštroumnim i detinjim dušama koji nikada ne žele da odrastu. Nemojte mnogo razmišljati i skinite ovaj jedinstveni primerak filma, koji oslikava istinsku adolescenciju.

Glavne uloge tumače: Mira Barkhammar, Mira Grosin, Liv LeMoyne...
Režija: Lucas Moodysson
Ocena: 7